Живемо у ритмі подій

Нерекламна їжа. Або як мені пощастило фотографувати у реальній їдальні

20:14, Ср, 01 Тра 2019 Оксана Сибидло

У минулих двох блогах я розповідала про красиву фуд фотографію, про світло, природне чи штучне. Але ми мало говорили про сам вигляд страви.

Одразу скажу, що для штучного прикрашання, створення рекламного вигляду страв у кадрі, існує така професія як комерційний фуд стиліст. І так, це саме він використовує клей замість молока, олію замість меду, і лід у кадрі зовсім не лід і тааааак, курка у кадрі теж не годиться до споживання. І звісно, ті фантастичні гамбургери які майже «пожирають» нас самих з рекламних вітрин, у житті зовсім не такі. Але що ж робити, коли для комерційного фуд стиліста бюджету немає, коли ви і є на зйомці фуд стилістом, коли ви майже як невеликий оркестр, і маєте робити все самостійно: організовувати процес зйомки, виставляти світло, знімати, прикрашати продукти чи страву, та ще й прибирати за собою.

Читайте також: Лягаючи спати, я не мріяла про океан, я думала про те, що буду готувати завтра…

Зняти смачно та красиво гарний та естетично привабливий, при подачі чи покупці продукт, якщо чесно, не викликає абияких складнощів. Звісно, знання світла та техніки, дозволять нам зробити кадр технічно якіснішим, та і сам процес, певно, буде легше відбуватись при наявності зручної техніки, відповідного об’єктива та виставленого світла. Все, що у такому випадку нам необхідно пам’ятати, що зелень має бути свіжою, адже «реанімувати» зів’ялий базилік дивами фотошоп редактора – можливо, але дорого та беззмістовно. Тарілки бажано просити менш покоцані, а прибори не такі подряпані. Наприклад у мене, ще не було того ідеального випадку, коли для зйомки діставались нові прибори та посуд. Усі продукти, які миються – мийте та витирайте. А вже потім наносіть потрібні крапельки для придання свіжості у кадрі, якщо таке, звісно, потрібно. Просіть ваших замовників, шеф-кухарів, виробників продукції, давати вам найкрасивіші продукти. Тільки завжди, ще додатково просіть декілька варіантів, адже ваше «красиво»,  повірте, може кардинально відрізнятись від їхнього поняття.

А що робити, коли фотографувати треба не ідеальний круасан, не стейк рібай у ресторані, чи каву капучино з ідеальною пінкою? Якщо вас кличуть відфотографувати… страви їдальні? Що робити у таких випадках? Викликати комерційного фудстиліста, непритомніти, чи потерти долоньки від передчуття цікавої зйомки?

Читайте також: Природне світло під час зйомки чи штучне – люблю це запитання

Мені пощастило відбути, відзняти, відкайфувати та заразити всіх любов’ю до гарних знімків. Я знімала їжу у  реальній їдальні.

Це якраз та сама зйомка, коли ви майже ні над чим не власні, окрім світла і ракурсів. Страви вже були приготовлені, дизайн страв ніхто міняти не буде. Це готували не ви і не шеф-кухар ресторану. Ви прийшли на зйомку і маєте завдання.

Перш за все видихайте.

Не завертайте очі, не охкайте над стравами та не робіть із себе гуру ресторанного критика.

Сприймайте кожну страву, наче це домашня страва.

Спробуйте створити світлом емоційність кадру. У моєму випадку я робила ефект сонячного яскравого сонця, яке пробивається крізь вікно. Не дуже м’якого та нерозсіяного. Це дає змогу певною мірою перевести, відволікти погляд глядача від роздивляння самої страви, до сприймання фотографії цілком.

Намагайтесь зробити декілька крупних кадрів страви. Таких собі смачних фактурних close up. Яка б не була котлетка, вона і в столовій котлетка, і завжди посперечається за вибір бути з’їдженою, навіть з такою стравою як фуа гра. Тому, ясна річ, у котлети є апетитні смачні сторони, які можна подати глядачеві.

Додайте у кадр невелику історію. На вибір у їдальні стояв томатний сік, узвар. Можна було взяти сидр. Звісно, разом з гречкою чи пюре,- так смакує випити склянку томатного соку. Ось вже маленька історія готова. Чи все ж таки сидр?

Експериментуйте з ракурсами. Завжди є стандартні , звичні ракурси для страви. Усі говорять, що це той ракурс, приблизно 45-60 градусів над тарілкою, з ефектом перебування за столом та тим поглядом, яким обідаючий, дивиться на страву. А якщо трішки змінити ракурс?

Читайте також: Недорого і дуже колоритно. ТОП-5 країн, які варто відвідати цього літа

Ловіть гарячу пару у контровому світлі.

Контрове світло наш помічник. У будь-яких незрозумілих ситуаціях, зніми пару від страви – всі будуть у захваті, перевірено.

Додайте якогось руху у кадр, процес.

Це можуть бути руки, які розрізають страву, чи занурюють млинець або котлетку у соус. Це може бути момент, коли посипають сіллю чи як на даному фото – перчать.

Якою б страва не була, я часто повторююсь, що не завжди треба на неї дивитись тільки з точки зору апетитності. Нехай вона буде фактурна, рельєфна. Створіть, реалізуйте ваше бачення за допомогою форм, контрасту та невеликої композиції.

І пам’ятайте, вам має бути смачно від самого процесу!

Читайте також: Як святкували Великдень майже 90 років тому: моя історія

Читайте також:

Нове на сайті: