Живемо у ритмі подій
ЛЮДИ

Роботи навіть на підлозі: у Львові триває невиставка нехудожника «ПРОЦЕSS»

Мистецтвознавці називають стиль, у якому творить автор, – постживописом
19:45, Пн, 04 Жов 2021 Ольга Головчин
Фото: Galnet

У Львові триває експозиція «ПРОЦЕSS» Юри Кобенка. У старенькій квартирі на площі Яворського,1 розмістили близько 150 робіт різних жанрів та технік: на стінах, підлозі, балконі. Локацію обрали вдалу, каже автор, адже твори гармонійно компонують із частково зруйнованими та понищеними стінами помешкання.

Сталося те, що мало статися. Це експеримент, перевірка. У такий спосіб ми закриваємо таке питання як «мистецтво», ми знищуємо мистецтво, ми ходимо по ньому. Кажемо, що ми не художники, що нам все пофіг. Я використав картини як інструмент попонтуватися цілий місяць в центрі, – коментує Galnet Юра Кобенко.

Автор називає себе провідником, а не художником. А самі роботи –  вислизають від прямого розуміння.

Він сканує дійсність для того, щоб виявити невидимі структури та схеми, які є суттю видимого світу. Він говорить, що раніше відчував, ніби портрет був в його творчості найкращим пейзажем, а от тепер пейзаж став найголовнішим портретом. Поза тим, що він малює певні невидимі схеми, всі роботи Кобенка в підсумку і є автопортретами… адже він – провідник! – зазначає у супровідному тексті до експозиції мистецтвознавець та історик Богдан Шумилович. 

У творах Юри Кобенка можна побачити прояви абстрактного експресіонізму, примітивізму, ар брюту та інших. Колекціонер, засновник «Я Галерея» Павло Гудімов назвав це постживописом. 

Богдан Шумилович зазначає, що техніка Кобенка перебуває на межі графіки і живопису та нагадує семплювання і джазування, як у музиці. 

Невиставка в негалереї нехудожника – «ПРОЦЕSS» Юри Кобенка – несповідь і невикриття – це може бути ретроспекція ( 2012-2021 років) – бо роботи, що загромаджують стіни, підлогу і нашу уяву, викривають перманентну практику автора – переживати своє життя на полотні. Одним із перших співставлень, про які хочеться тут говорити це Юра Кобенко і панк, саме в цій субкультурі (хоча, пострадянського зразка) у цьому брудному огидному епатажі розгортались амурні, наркотичні та алкогольні історії життя. Несподівано, оптика цього «панку» відкривається нам через класичні жанри малярства: пейзаж, портрет, релігійні та інші сюжетні композиції, – пише про експозицію мистецтвознавиця Наталя Туліна-Маруняк.

Фото: Ольга Климук

Твори автор розміщував не роздумуючи: так як хотілося і як було зручно.

Розвішував так, аби скоріше все повісити. Швидка інтуїція не підводить. А коли починаєш переміщувати роботи, видно, що воно надумане. Арт-критики кажуть, «хто так картини вішає, хто таке робить». Цей хід потрібно було зробити і потрібні люди оцінили, – пояснює автор.

Найбільша робота має понад 30 м², вона створена на поліграфічному папері. Її розмістили на підлозі. Тож, кожен відвідувач може пройтися по ній. Згодом роботу поріжуть на менші картини, орієнтовно на 12. Автор каже, що цей твір особливо подобається дітям.

Фото: Ольга Климук

Найкраще з цього всього діла, цього всього понту: заходить дитина чи пенсіонер і виходить із враженням, хорошим настроєм. Це їх надихає, дає їм заряд. Людина думає, що теж так вміє, біжить і щось робить: 15 хвилин, тиждень. А хтось вибігає і йде 100 грамів пити. Для художника головне не визнання, а вплив на людину, на інших художників, на маси. Люди радіють, коли дивляться на роботи. Але, кажуть, якщо довго дивитися, стає страшно. Світ жорстокий, але я зображую його яскраво, –  підсумовує автор.

Паралельно Кобенко створює нові твори. За два тижні автор намалював 6. За словами Кобенка, міг і більше, проте на кілька днів зробив вихідні, щоб абстрагуватися.

Експозиція розвиватиметься упродовж місяця – до 18 жовтня. Вона ляже в основу нового проєкту на місці локації. Про нього оголосять у день завершення цього етапу «ПРОЦЕSSу».

Оглянути експозицію можна щодня з 12:00 по 20:00 безплатно. Адреса: Львів, площа Яворського,1, другий поверх.

Читайте також: «З глибоким пієтетом ставився до буденних радощів»: у Львові триває виставка відомого українського графіка Леопольда Левицького

Підписуйтесь на наш Telegram. Ми цінуємо ваш час, тому надсилатимемо лише ті матеріали, які справді варті вашої уваги.

Найбільше читають:

Нове на сайті: