Живемо у ритмі подій
МІСТО

«Страх–стьоб–емансипація»: у театрі Лесі Українки стартує новий сезон

Сезон відкривають 6 вересня на львівському театральному фестивалі Кіт Гаватовича сценічним читанням "Монстри руйнують висотки“, а покази в театрі почнуться з 7 вересня з вистави “ Timetravellers"
Фото: Євген Василів

«Це – новий процес, який ми запускаємо в театрі Лесі, щоб дослідити, як через театр та в театрі можна звільнитись від тиску – соціального, історичного, ментального. Це – ще одна ланка в ланцюжку пошуку самих себе, котрий ми декларуємо як для себе, так і для тих, хто відчуває співзвучність з нами.

Емансипований театр, який він? Наразі ми думаємо, що це – театр, який творять сміливі, десь навіть зухвалі, люди, які не бояться бути чесними та відповідальними один перед одним та перед собою», – ділиться на своїй Facebook сторінці Театр Лесі.

Нещодавно в стінах театру відбувся закритий акторський конкурс. Сцена «дочки Прометея» побачила 47 претендентів та претенденток, на право бути почутими. Прослуховування тривало 2 дні – це 19 годин переглянутих творчих програм від нових та вже впізнаваних обличь театру. Конкурс був складним не тільки для учасників, а й для членів конкурсної комісії. Протягом 9 годин метри мистецтва вирішували долю потенційних акторів та актрис театру Лесі Українки.

Читайте також: «Водойма міліє»: на Львівщині мешканці просять врятувати місцевий став

Galnet вдалось побачити артистів в дії та поспілкуватися з членами і членкинями творчої комісії.

«Коли людина йде на конкурс, вона має зрозуміти просту річ: вона або може якось жити без театру і не йти на конкурс, або не може. Ми живемо в 21 столітті, тому актор-маріонетка, актор-об’єкт, чи акторка –  це не людина, що не має жодного права, для актора важливо володіти рівнем ерудиції та мати емоційний інтелект. Я тішуся, що на конкурсі були такі люди, з якими мені дуже хочеться працювати. Проте, бувають різні актори і різні мотивації прийти на прослуховування. Хтось каже, що просто хоче спробуватись, візьмуть – не візьмуть, є люди які іноді приходять і брешуть розповідаючи, шо все життя мріяли працювати в театрі Лесі. Проте, коли починаєш запитувати, чи бачили ви репертуар, чи якщо ви живете в іншому місці, чи читали про цей театр, чи в курсі ви яка програма на наступний сезон, це все є в відкритому доступі. То розумієш, що людина не цікавилась цим, а просто хоче працювати, аби десь працювати. І тоді такі люди приходять в театр, який насправді не є таким, яким вони собі уявили», – ділилась членкиня творчої комісії та головна режисерка Першого театру Роза Саркісян.

Майбутні актори/актриси Театру Лесі для прослуховування мали підготувати характерний монолог, короткий вірш, пластичний етюд, або сучасний танець, фрагмент пісні, висловлення особистої думки/позиції у формі зв’язної короткої розповіді (в стилі «хейтспічу») на одну з трьох запропонованих тем. Кваліфікаційною вимогою до претендентів та претенденток була наявність освіти відповідного напрямку підготовки.

«Вибір матеріалу це один з найважчих етапів процесу, до прикладу цікаві жіночі монологи знайти дуже складно, чоловічих значно більше. На конкурсі надають перевагу чомусь новому. Я дійшла до того, що взяла слоган наступного сезону «Страх – стьоб – емансипація» і відштовхуючись від цього шукала програму. З тремтінням і хвилюванням я не справлялась, це така річ над якою я ще працюю, через це мені складно проходити конкурси, кастинги і подібні відбори. В мені творчість яка мене стимулює і йде від задоволення, від розслабленості, а коли ти приходиш на конкурс, ти не  можеш запхати це собі в голову через те, що ти мусиш себе в якійсь мірі продати, тому воно все руйнує. Чому саме театр Лесі? Бо це один з найцікавіших театрів, тут є можливість різних речей і проектів, ти не будеш вузько направлений і рухатися в одній коліїї, можливий широкий діапазон. А я не люблю працювати тільки в одному жанрі, мені швидко стає нудно», – прокоментувала учасниця конкурсного відбору, Анна Єпатко.

За результатами акторського конкурсу – 2019 року Театр Лесі прийняв в свою сім’ю 14 новоспечених та вже бувалих в стінах театру акторів.

До слова, творчий колектив знайшов головного режисера. В новому сезоні головним майстром сцени Театру Лесі стане Дмитро Захоженко. Один з небагатьох, хто вирішив покинути ІТ-сферу та піти в театральне середовище. Також команда поповнилася новими обличчями звукорежисера, художниці з освітлення та дизайнеркою.

Сподіваємось, ця стаття була корисною для вас. Підписуйтесь на наш Telegram. Ми цінуємо ваш час, тому надсилатимемо лише ті матеріали, які справді варті вашої уваги.

Позначки:
Львів театр Лесі

Найбільше читають:

Нове на сайті: