Живемо у ритмі подій
ЛЮДИ

«Вічні та геніальні»: у Львові подружжя митців презентувало серію психологічних портретів

Сьогодні, 22 серпня, у Львівському музеї історії релігії представили проект «Вічні та геніальні» Наталії та Віктора Проданчуків
21:00, Чт, 22 Сер 2019 Ольга Головчин
Фото: Galnet

Тут представлені геніальні, екстраординарні генії мистецтва XX-XXI століть: Ван Гог, Пабло Пікассо, Марія Примаченко, Амедео Модільяні, Олександр Архипенко, Сальвадор Далі, Катерина Білокур, Густав Клімт… Усі вони самобутні, наповнені символами, які притаманні лише їм та які сповна розкривають особистість. Кожна скульптура, кожне полотно – окремі світи. 

Наталія та Віктор використовують метод психологічного портрету, який потребує значних зусиль. Не один десяток книг потрібно прочитати та не один фільм переглянути для того, щоб відкрити для глядача сутність генія, увійти в його стан, зблизитись із ним та перейнятись його переживаннями.

«Переймаюсь ними. Були такі персонажі, як Сальвадор Далі, який не відпускав мене, коли я починав ліпити. Знайомі казали просити духів митців, щоб мені дозволили. Намагаюсь пожити мізками героя, деколи навіть забагато. Воно дуже затягує»,  – розповідає Віктор.

«Вивчаєш кожного художника, переживаєш його внутрішній стан, переживаєш його емоції та почуття. Дивишся, якими мазками він малював, думаєш, що він відчував у той момент і це все пропускаєш крізь свою призму внутрішніх почуттів. Дуже непросто малювалась Фріда Кало, якої сьогодні тут немає. У неї життя дуже непросте було і, коли я її малювала, мене просто в горлі душило: я відходила, відпочивала і знову малювала. Коли ти вивчаєш повністю біографію, робиш свій аналіз, то ти ніби єднаєшся зі своїм героєм», – додає Наталія.

Митці спонукають глядачів до пошуку символів та їхньої дефініції.

«Чому Пікассо на такому великому кубі? Він є засновником кубізму. Я вважаю, що ця течія є навіть більшою за його голову. Чому вишиванка? Тому що одна з його жінок була українкою, яка й подарувала йому сорочку, яку він дуже любив і носив», – пояснює значення символів скульптор.

Наталія на портреті Густава Клімта навіть зобразила QR-код: він є уособленням коду  відомого представника сецесії. А навколо – жіночі руки, які огортають обличчя митця. Як пояснює художниця, Густав Клімт мав до 17 жінок, яких дуже любив: ці руки створюють замкнуте коло і свідчать про захоплення Клімта своїми музами.

Митці розривають шаблони, які закладені в академічному мистецтві, виходять за межі у прямому значенні цього слова, адже Наталія трансформує рамки у частини твору – їх просто не існує у ментальному значенні.

Віктор Проданчук переконаний, що вічних геніїв потрібно зображувати по-сучасному, подавати їх кардинально концептуально, яскраво, живо, енергетично – так, щоб це зачепило глядача та змусило задуматись.

 «Я хотів видатних художників подати в іншому прояві, тому що у нас скульптура – це завжди бронза, яка вже 300 років не змінювалась. Як ліпили пам’ятники – так і до цього часу ліпимо. Я вважаю, що у Львові взагалі немає жодної сучасної скульптури. Ми живемо у XXI столітті, тут вже машини починають літати, а ми далі ліпимо та малюємо те, що малювали 300 років тому. Я хочу ввести у скульптуру колір. Адже з  кольором мало хто творить, кажуть, що він заважає формі. Для мене немає якихось шаблонів, я роблю свою справу», – пояснює Віктор.

Зараз митець працює над створенням скульптури Олекси Новаківського – відомого українського живописця. У планах також Врубель та українські генії: Шевченко, Сковорода, Українка.

До слова, познайомитись із «Вічними та геніальними» можна до кінця жовтня. 

Читайте також: Рембрандт, Врубель, Шагал: де у Львові можна побачити «ангелів»

Сподіваємось, ця стаття була корисною для вас. Підписуйтесь на наш Telegram. Ми цінуємо ваш час, тому надсилатимемо лише ті матеріали, які справді варті вашої уваги.

Найбільше читають:

Нове на сайті: